Wciśnij ENTER, aby wyszukać
Zamknij

Pieczone jabłko z aromatycznym farszem

Pieczone jabłko z aromatycznym farszem
Zimą każdy z przyjemnością zje coś ciepłego i słodkiego… Na myśl przychodzą właściwie same wysokokaloryczne rozkosze. I ok, w kaloriach nie ma nic złego, o ile masz je pod kontrolą, a przy okazji dostarczasz organizmowi ważnych składników odżywczych. Aby pogodzić przyjemne z pożytecznym Adrianna Barczyńska przygotowała przepis na małe co nieco, czyli pieczone cynamonowe jabłko z orzechami i odrobiną miodu pszczelego.

Zimą każdy z przyjemnością zje coś ciepłego i słodkiego… Na myśl przychodzą właściwie same wysokokaloryczne rozkosze. I ok, w kaloriach nie ma nic złego, o ile masz je pod kontrolą, a przy okazji dostarczasz organizmowi ważnych składników odżywczych. Aby pogodzić przyjemne z pożytecznym Adrianna Barczyńska przygotowała przepis na małe co nieco, czyli pieczone cynamonowe jabłko z orzechami i odrobiną miodu pszczelego.

Smaczny sposób na jabłko

Jabłko wydaje się na wskroś polskim owocem. Tymczasem pierwsze jabłonie pojawiły się na ziemiach polskich dopiero w XII wieku. Wcześniej rozkoszowali się nim mieszkańcy Bałkanów, starożytni Grecy i Rzymianie. Dziś Polska jest na czwartym miejscu wśród producentów tych owoców, tuż za Chinami, USA i Turcją.

Jabłka są powszechne i często w zderzeniu z owocami egzotycznymi traktowane są po macoszemu. Kojarzycie te jabłka, które postanawiacie jeść codziennie w ramach drugiego śniadania, potem nadajecie im imiona, a na koniec wysyłacie w podróż do bioodpadów? Ten przepis uratuje spożywczy sens ich istnienia!

Przepis na pieczone jabłko dietetyk Adrianny Barczyńskiej

Przepis na pieczone cynamonowe jabłko z orzechami przygotowała Adrianna Barczyńska, dietetyk z kliniki InviMed w Katowicach, która na co dzień konsultuje dietetycznie pary leczące się z powodu niepłodności.

Składniki na pieczone cynamonowe jabłko

  • Jabłko – 220 g (duża sztuka)
  • Orzechy włoskie – 8 g (2 sztuki)
  • Pestki dyni – 10 g (łyżka)
  • Płatki owsiane – 30 g  3 łyżki
  • Miód pszczeli – 12 g (łyżeczka)
  • Cynamon mielony – szczypta
  • Imbir mielony – szczypta
  • Kardamon – szczypta

Przygotowanie

Orzechy i pestki posiekać, wymieszać z płatkami, doprawić do smaku. Z jabłka wydrążyć środek, wypełnić farszem. Zapiekać w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez około 15 minut. Po przestudzeniu polać miodem (miód nie powinien osiągać wyższej temperatury niż temperatura panująca w ulu, optymalnie 35°C).

Kaloryczność

Cała porcja, przygotowana z wyżej wymienionych składników, ma około 330 kcal. Ponieważ jest dość wysoka, pamiętajcie by nie rozkoszować się tym smakołykiem zbyt często.

Co dobrego dla płodności?

Jabłko

Jabłko jest źródłem błonnika rozpuszczalnego, który jest pożywką dla mikroflory jelitowej, wpływa zatem na prawidłową pracę jelit. Pieczone jabłko jest lekkostrawne.

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie – źródło kwasów omega-3, które działają przeciwzapalnie, mają wpływ na elastyczność naczyń krwionośnych, uwrażliwiają tkanki na insulinę, co w konsekwencji wpływa na regulację gospodarki hormonalnej.

Pestki dyni

Pestki dyni są źródłem najważniejszych dla płodności składników: witaminy E, B6 oraz cynku. Witamina E jest nazywana witaminą płodności, ma silne działanie przeciwutleniające, wpływa również na libido.  Witamina B6 wpływa na gospodarkę hormonalną i regularność miesiączek, ma pozytywny wpływ na poziom progesteronu. Cynk jest przeciwutleniaczem, wpływa na pracę tarczycy, prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego, oraz ma wpływ na jakość nasienia.

Płatki owsiane

Płatki owsiane – źródło węglowodanów złożonych i błonnika, który ma zbawienny wpływ na pracę przewodu pokarmowego. Zawarte w płatkach owsianych beta-glukany mają pozytywny wpływ na poziom cholesterolu. Płatki owsiane mają również niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu glukozy we krwi oraz nie prowokują dużych wyrzutów insuliny, dlatego pozytywnie wpływają na gospodarkę hormonalną.

Cynamon i imbir

Cynamon poprawia wrażliwość tkanek na insulinę i wpływa na obniżenie poziomu glukozy we krwi. Imbir ma właściwości przeciwzapalne.

Dlaczego warto samodzielnie przygotować deser?

Pieczone cynamonowe jabłko to deser, nad którym możesz mieć niemal pełną kontrolę. Nie będzie w nim ani tłuszczów trans, ani sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów. Wystarczy zadbać o wysokiej jakości produkty (kupić jabłka z uprawy ekologicznej, miód prosto ze sprawdzonej polskiej pasieki, tegoroczne orzechy włoskie w łupinach) i powstrzymać się przed sztucznymi dodatkami.

Ten deser będzie o wiele zdrowszy niż jakikolwiek wysokoprzetworzony deser ze sklepu. Do tego nasze pieczone jabłko z pysznym farszem ma w 100 gramach mniej kalorii niż większość słodyczy.

Skontaktuj się z nami już dziś

Poufność jest dla nas priorytetem

Zgoda na kontakt marketingowy więcej: Musisz wybrać więcej opcji (minimum ${minimumContactAgree})

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych: Medi Partner Sp. z o.o., Cybernetyki 19, 02-677 Warszawa. Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]. Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda. Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych. Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medi Partner Sp. z o. o. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych

Zobacz podobne artykuły

Czy kobiety powinny badać testosteron?
Jak wygląda pierwsza wizyta w InviMed?
COVID-19 a ciąża. Co trzeba wiedzieć o koronawirusie?
Dowiedz się więcej